چطور به استرس خود پایان دهیم؟
تعداد زیادی از ما روزانه زمانی را صرف فکر کردن به گذشته و آینده می کنیم و با این تفکرات دچار استرسی فراتر از استرس روزمره می شویم. یکی از روش های کارآمد برای مدیریت استرس، توانایی حضور ذهن د...
افراد درون گرا اغلب آرام ، محفوظ و متفکر تلقی می شوند. آنها به دنبال توجه خاص یا مشارکت های اجتماعی نیستند ، زیرا این رویدادها درون گراها را خسته کنند. درونگراها نقطه مقابل برونگراها هستند. برون ...
تقریباً میتوان گفت که همه ما رئیسی داشته ایم که دوستش نداشتیم! از درخواست های غیرمعقول آن ها گرفته تا سرزنش هایی که میشنیدیم. همه این تجربیات برای ما ناخوشایند بوده اند. اگر اینجا هستی یعنی تو فرق داری، تو میخواهی رهبر واقعی ای باشی! تو میخو...
درک اهمیت اصل پارتو یا 80/20 اصل پارتو قانون نیست! تنها یک ایده کلی است که بر این باور است که بیشتر چیزها به طور مساوی تقسیم نشده اند. مثلا:
20 درصد تلاش شما 80 درصد نتایج را تشکیل میدهد.
...
اعتماد به نفس به عنوان احساس اعتماد به توانایی ها و ویژگی ها فرد تعریف می شود. اعتماد به نفس برای سلامت و بهزیستی روانی شما مهم است. در واقع، اعتماد به نفس نگرشی در مورد مهارت ها و توانایی های شما است. ای...
آشنایی با منتور و منتورینگ
منتور کیست؟
بهترین راه برای رسیدن به پیشرفت شغلی و شخصی داشتن یک منتور است، منتور به شما کمک میکند مهارتهای خود را ارتقا دهید، تصمیمات بهتری بگیرید و دستاوردهای ب...
اصول مدیریت تغییر موفق
دنیای کسب و کار با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر و تحول است: فناوری دائما در حال پیشرفت است، نیازهای مشتریان دائما در حال تغییر است، قوانین جدید بازار دائما در حال به روز شدن است. سازمان&z...
آموزش غلبه بر ترس هنگام سخنرانی
بسیاری از افراد موفق همواره تلاش کردهاند تا بر ترس خود هنگام سخنرانی در جمع غلبه کنند. سخنرانی ابزاری بسیار قدرتمند و ارزشمند است که اگر به خوبی اجرا شود ما را شخصی قدر...
نحوه حضور در جلسات اداری
یکی از مهم ترین پارامتر های نتایج جلسه،اداب حضور در جلسات اداری میباشد. نحوه برخورد با افراد و نحوه صحبت کردن در جلسات اداری، آداب و قواعدی دارد که بسیار تاثیرگذار در نتیجه و مهم هستند. ...
شش نکته طلایی مدیریت پول و سرمایه
امروزه مدیریت سرمایه از ارزشمند ترین دانش و یکی از کلیدی ترین مهارت ها برای دستیابی به موفقیت در زندگی شخصی است که هر فرد باید آن را یادداشته باشد. در ...
راهکار هایی برای حفظ خونسردی در شرایطی که استرس دارید.
موسسه آمریکایی "Shortlister" میگوید که فشارها و ترسهای شغلی منبع اصلی استرس برای بزرگسالان آمریکایی هستند. این یک مسئله بزرگ است. کارکنانی که بیش از اندازه تحت استرس ...
چگونه گفتوگوی تاثیرگذار و قوی داشته باشیم؟
شماهم میتوانید فن بیان قوی و گفتگو تاثیرگذار داشته باشید فقط کافی است یکسری نکات ساده اما کلیدی را رعایت کنید. در این مقاله قصد داریم تا برترین و ...
برای داشتن یک شخصیت کاریزماتیک اول باید بدانیم کاریزما یعنی چه. کاریزما از جمله صفاتی است که نمیتوان تعریف دقیقی برای آن ارائه کرد ولی مسلما همه ما میدانیم صفتی خوب است. مثلا کسی برای اینکه او را کاریزماتیک خطاب کرده ایم به ما اعتراض نمیکند. تا حد...
آموزش پیدا کردن استعدادهای پنهان
استعداد موهبتی طبیعی در هر فرد است. تواناییها و ظرفیتهای طبیعی که همۀ ما انسانها داریم، استعدادهای ما هستند و دایره آنها م...
بیزنس پلن(Business Plan) چیست؟
بیزینس پلن (Business Plan) چیست؟
بیزینس پلن یا طرح تجاری، سندی است که نشان میدهد کسبوکار شما چیست، چگونه کار میکند و چگونه قرار است که موفق شود!
...
کارآفرین کیست؟
یک کارآفرین فردی است که به آفرینش کارهای کوچک و بزرگ می پردازد و همه ی خطرات و پاداش های سرمایه گذاری اش را خود در بر میگیرد. کارآفرین معمولا به عنوان یک نوآور، منبع ایده های جدید، کالا ها و خدمات...
تقویت فن بیان
فن بیان و سخنرانی چیزهایی نیست که امروزه مطرح شده باشد اهمیت این موضوع از سالها قبل مورد توجه بوده است، از راه های تقویت فن بیان و بهبود آن به این موارد میتوان اشاره کرد از جمله: ...
نحوه برخورد با مشتریان ناراضی
اگر میخواهید در کسبوکارتان موفق باشید باید چگونگی برخورد با مشتریان ناراضی و عصبانیای که خدمات مورد انتظارشان را از شرکت شما دریافت نکردهاند، یاد بگیری...
ذهن آگاهی (mindfulness)چیست؟
ذهن آگاهی چیست؟
در ابتدا مفید است که با معنای ذهن آگاهی و همچنین چگونگی ارتباط آن با مراقبه آشنا شوید
ذهن آگاهی یا توجه آگاهی کیفیت حضور در لحظه حال و درگیرشدن به&z...
چگونه جذاب صحبت کنیم؟
از آنجا که ما انسان ها در اجتماع زندگی می کنیم و مدام با یکدیگر در ارتباط هستیم، باید بتوانیم خوب و مناسب صحبت کنیم و به مهارت های ارتباطی مسلط باشیم.
فن بیان جزء مهارت های ارتباطی ...
حسابداری چیست؟
حسابرسی
در بازار کار حسابداری، فارغ التحصیلان می توانند با توجه به شاخه های مختلف حسابداری به عنوان حسابرس در دو دسته زیر مشغول به کار شوند:
حسابر...
برندینگ چیست؟
برندسازی یا همان برندینگ (Branding) موضوع داغ این روز هاست. امروزه در بسیاری از محافل و جلسات کاری، شنیدن این سؤالات رایج است:
برند شما چیست؟
برن...
چگونه روز خود را برنامه ریزی کنیم؟
نوشتن فهرست کارهای روزانه، عجیب و پیچیده به نظر نمیرسد.یک کاغذ برمیداریم و همهی کارهایی را که باید انجام شوند، مینویسیم و پس از انجام هر کار، آن را در ف...
بهره وری چیست؟
بهره وری مفهومی است که به طور گستردهای مورد سوء تفاهم واقع شده است. دلیل اصلی این است که ما از کلمه بهره وری در مقیاس کلان و خُرد استفاده می ...
مدیریت مالی چیست؟
مدیریت مالی به اثربخش و کارای پول (وجوه/منابع مالی) به منظور دستیابی به اهداف سازمان گفته میشود. مدیریت مالی دربرگیرنده چگونگی افزای...