خرید اشتراک

خلاصه کتاب ساختن کاری خلاق

Making Innovation Work: How to Manage It, Measure It, and Profit from It

تونی داویلا

نویسنده تونی داویلا

مارک اپستین

نویسنده مارک اپستین

رابرت شلتون

نویسنده رابرت شلتون

85 بازدید
چکیده

ما این کتاب را به هر کسی که با نوع آوری سروکار دارد توصیه میکنیم. چه یک متفکر خلاق باشید یا یک مروج محصولات جدید یا مدیری که فرایند نوع آوری را هدایت میکند یا سرمایه گذاری که شرکت مبدع را اندازه گیری میکند، در اینجا هدف طلایی پیش روی شماست. نویسندگان تونی داویلا، مارک اپستین و رابرت شلتون، تحقیق و تجربه انبوه در فرایند نوع آوری را فشرده ساخته و آن را بصورت مجموعه قوانین و اصول راهنما در می آورند. سپس آنها از داستانها، توضیحات، بخشها و تعاریف دقیقی استفاده میکنند تا شرح دهند چگونه این اصول کار میکند. تعدادی از این مفاهیم به نحو سودمندی گسترش یافتند بطور مثال چگونه در عمل میگویید زمانیکه نوع آوری اساسی مورد نیاز است. چگونه تعیین میکنید که شما بسیار زیاد یا بسیار سریع نوع آوری میکنید چگونه بهترین ایده ها را بدون دلسرد کردن خالقین مفاهیم مردود، طبقه بندی میکنید. این تنها هشدار است، هرچیز دیگری در حال تجهیز است و بلافاصله کاربردی است.

توضیحات

نکات حائز اهمیت

*نوع آوری بزرگترین منبع امنیت سازمانی در اقتصاد متغیر است

*نوع آوری خلق ارزشی جدید از طریق تعامل میان تجارت و تکنولوژی است

*شما میتوانید از طریق جنبه های مختلف تجارت یا فنی شرکت خود نوع آوری کنید

*نوع آوری اساسی، هر دو مدل تکنولوژی و مدل تجاری را تغییر میدهد

*شیوه نوع آوری مطرح میشود زیرا روشی که شما نوع آوری را مدیریت میکنید نشانگر انواع نوع آوری هایی است که شرکت شما ایجاد میکند

* یک استراتژی بازی برای برد یا استراتژی بازی برای عدم باخت برگزینید

*نوع آوری را از طریق (اندازه گیری و انگیزه) هدایت کنید

*هر شرکتی لزوما به نوع آوری نیاز ندارد یا به نوعی، نوع و سطح نیاز شرکت شما به تجارت خاص شما وابسته است

*چون نوع آوری وضع موجود را به چالش میکشد بخشهایی از سازمان شما با آن مبارزه میکند

*اکثر مردم درک درستی از نوع آوری ندارند آن اسرارآمیز یا جادویی نیست

خلاصه مطلب

نوع آوری چیست؟

نوع آوری، جادویی یا انقلابی نیست و هر شرکتی مجبور به نوع آوری زیاد نیست. بسته به صنعت شما، جلا دادن فرایند موجود ممکن است کافی باشد. سه مساله بر نوع آوری حاکم است. اولا مانند جنبه های دیگر تجارت، آن نیازمند ابزار خاص مفهومی است که با نظم به کار رفته، ثانیا به منظور نوع آوری سودمند، شما باید نوع آوری را تعیین و تشویق کنید، ثالثا ‌ شیوه نوع آوری شما تعیین کننده چیزیست که اختراع میکنید.

رهبران شرکت که بیشترین نقش حیاتی را در نوع آوری دارند باید میان استراتژی برنده و استراتژی عدم باخت یکی را انتخاب کنند. یکبار که هدف خود را تعیین کردید نوع آوری را با استفاده از معیار استاندارد و پاداش هدایت کنید و به یادگیری سازمان خود کمک کنید

چه نوع نوع آوری مناسب سازمان شماست

شرکتهایی که نوع آوری میکنند میتوانند رونق یابند و جامعه و صنعتشان را تغییر دهند. نوع آوری تنها برای تجارت نیست. ارگانهای غیردولتی هم میتوانند آن را اعمال کنند. نمونه صحیح نوع آوری را بسازید با تصمیم بر اینکه چه چیزی مناسب شرکت شماست و بر مبنای ماهیت آن و شرایط بازار نوع آوری مانند خیلی از اصول تجارت، یک فرایند مدیریتی است که نیازمند ابزار، قوانین و نظم است. آن اسرارآمیز نیست. نوع آوری میتواند افزایشی، نیمه اصولی یا اصولی باشد. نوع آوری افزوده فرایند موجود را با تغییرات کوچک مکرر بهبود میبخشد. نوع آوری نیمه اصولی یک تغییر اساسی در مدل تجاری یا فنی شما ایجاد میکند. نوع آوری اصولی، همزمان مدل تجاری و فنی شما را تغییر میدهد. گاهی اوقات ترکیب دو اختراع نیمه اصولی، یک نوع آوری اصولی ایجاد میکند که به بزرگی اثر نوع آوری اصولی است اما در مراحلی رخ میدهد و ممکن است هزینه تغییر شرکت کنندگان را داشته باشد

نوع آوری چیست و چگونه آن را نشر میدهید

نوع آوری یک تغییر در تجارت یا تکنولوژی است که ارزش بزرگتری ایجاد میکند. 6 جنبه از سازمان شما می‌تواند تغییر کند. آنها به دو دسته تجاری و فنی تقسیم میشوند. نوع تجاری

1-طرح ارزش:تغییر چیزیکه میفروشید، مورد یا متغیر جدیدی پیشنهاد میکنید

2-زنجیره عرضه:تغییر نحوه تولید محصولات و وارد کردن آنها به بازار

3-مشتری مقصد:تغییر کسانی که محصولات خود را به آنان میفروشید

4-بخش تکنولوژی:ارائه خدمات و محصول، ایجاد و فروش یک کالا با استفاده از تکنولوژی های جدید

5-فرایند تکنولوژی:تحویل متفاوت کالا

6-تکنولوژی توانا:ایجاد چیزیکه به شما اجازه اجرای سریع تر استراتژی ها را میدهد.

چگونه یک استراتژی برنده نوع آوری طراحی میکنید

شرکت شما به چند مدل نوع آوری نیاز دارد؟ ابتدا تعیین کنید که مناسب ترین استراتژی، استراتژی برنده یا بازنده است. استراتژی برنده با شرکتهایی مثل استارت آپ های فناوری جدید کار میکند که میخواهند صنعتشان را شکل دهند. اما بااستراتژی عدم باخت شما بر روی همه چیز در ارائه موفق نوع آوری نیمه اصولی در تکنولوژی شرط میبندید به شرطیکه نوع آوری اصولی نباشد. استراتژی عدم باخت نیازمند یک بازار عمیقا رقابتی، بسیار قاعده مند یا منظم است. استراتژی عدم باخت اساسا از نوع آوری افزوده استفاده میکند. شما میتوانید به این شیوه صنعت را هدایت کنید اما ریسک میکنید که شخص دیگری نوع آوری اصولی تری خواهد ساخت. تعریف مدل نوع آوری، انتخاب استراتژی و هدایت تکامل فرهنگ باید مسؤلیت عمده تیم مدیریت ارشد باشد. زمانیکه این را انتخاب میکنید، یک استراتژی طراحی میکنید که عوامل مهم درونی و بیرونی را بررسی میکند. برای نمونه تحسین صادقانه چیزیکه سازمان درونی شما از نظر فنی انجام می‌دهد. چه ساختاری از آن مجاز است، چگونه مدل کنونی شما موفق است و شما میتوانید چه منابعی را در نوع آوری سرمایه گذاری کنید.با این عوامل دیدگاه روشنی شکل دهید. از نظر بیرونی ماهیت صنعت خود و کاری که رقبا انجام میدهند را بررسی کنید. چگونه تکنولوژی در صنعت شما تغییر میکند، آیا احزاب بیرونی همکاری اجرایی و خلاقانه را پیشنهاد میدهند. چگونه یک شرکت را برای نوع آوری ساختاربندی کنید؟

به منظور نوع آوری موفق شما باید در خلق چیز جدید، ارزش و تعادل ایجاد کنید. از نظر سازمانی به ایده های جدید افراد اجازه دهید و مکانیزمی فراهم کنید که مفاهیم خوب را شناسایی میکند. عرصه تکنولوژی و تجارت فردی را طراحی کنید. هر عرصه ای باید پروژه نوع آوری از افزوده به اصولی را توسعه دهد. افراد، گروه ها و شرکتها باید بدنبال همکاری درونی و بیرونی باشند.از فرایند شفاف و خلاق استفاده کنید تا مردم بدانند که چه نوع آوری ای در دست اقدام است. ارزش نوع آوری را شرح دهید تا همگان درک کنند چگونه نوع آوری سود ایجاد می‌کند. سد راه کسانی شوید که چالش ایده های جدید را نابود میسازند

طراحی فرایند نوع آوری

ساختار سیستم نوع آوری شما دارای 5 نقش است. تاثیر، ارتباط، تعامل، یادگیری و هم‌ترازی

تاثیر،نوع آوری را سریع تر از ایده به بازار حرکت میدهد. آنهایی که درگیر نوع آوری اند باید قادر به ارتباط آسان با همکاران درونی و بیرونی خودشان باشند. تعامل به افراد کمک میکند تا در بخشهای مختلف با هم کارکنند و نتایج را به اشتراک بگذارند.با یادگیری هر فرایند، بیشتر درباره چگونگی نوع آوری به سازمان شما میگوید. وسرانجام هم ترازی اهداف شرکت:به خط کردن همه اهداف

سیستم‌های نوع آوری، سیاست‌ها، روشها و مکانیزم اطلاعات را پایه ریزی میکند که فرایند نوع آوری از طریق سازمان را تسهیل میکند. طیفی از مدلها به شما اجازه انجام این کارها را می‌دهد. با مدیریت ساختاری ایده، آزمایش و نمونه سازی در مدیریت ساختاری ایده، محیط را کنترل میکنید و معیار پروژه را توسعه میدهید. فکر بکر شرکت کننندگان صدها ایده را توسعه میدهد و آن را به 12 ایده تبدیل میکند. سپس آنها بطور خلاصه و مستند تحقیق کرده و این ایده ها را توسعه میدهند. آگاهانه ارزیابی کنید اگر این ایده ها اصولی یا افزوده است و چارچوب ایده را شکل میدهد. نوع آوری اصولی نیازمند آزمایش و فرایند پروژه های محرک از طریق نسخه های مکرر است. نمونه سازی، یک مدل مربوطه است که درحالت مطلق کار میکند. به جای تلاش برای حل یکباره تمامی مشکلات پروژه، نمونه هایی را طراحی کنید که در یک زمان به یک سوال پاسخ میدهد. نسخه های ارزان زیادی تهیه کنید و از یکدیگر بیاموزید.

چگونه نوع آوری را اندازه گیری کنیم

معیار استاندارد برای هدایت نوع آوری ضروری است. از چند معیار متمرکز استفاده کنید که قادر به جریان اطااعات از گروه های نوع آوری به مدیریت ارشد و گذشتا است. معیار استاندارد باید ذهنی و عینی باشد و برای اندازه گیری نامشهود به کار رود. این معیار باید در تماس با هر مرحله از فرایند نوع آوری باشد از خلق ایده ها تا حفظ ارزش. هدف شما مشهودسازی فرایند در هر مرحله و ارزیابی آن است. سیستن اندازه گیری شما باید عوامل مشخص را به حساب بیاورد:استعداد، منابع، توسعه دانش، تاثیر مدیریت و  جریان ارتباطات بیشتر

درست همین حالا شرکت شما کاملا برای نوع آوری ای طراحی شده که اکنون در حال تولید است.چالش انگیزترین جنبه، تعیین چگونگی ایجاد ارزش بوسیله نوع آوری اصولی است. این نوع آوری معمولا زمان میبرد، ظرفیتهای جدیدی برای تمام بازارهای جدید ایجاد میکند و طبیعتا احتمال شکست زیادی دارد. درحالیکه شما از نظر ذهنی آن را ارزیابی میکنید، میتوانید موفقیت آن را در غالب سرمایه ذهنی و مراحل تکمیل پروژه شرح دهید تا پاداش بیشمار مالی

چگونه در حمایت از  نوع آوری انگیزه ایجاد کنیم

4 عامل اصلی، انگیزه را میپروراند:دید، اشتیاق، شناخت و انگیزه اقتصادی.

دو مورد اول را با بیان یک ایده شرح دهید و یک فرهنگ مستمر و سالم ایجاد کنید که به شوق اجازه شکوفایی میدهد. دو مورد بعد، شناخت و انگیزه اقتصادی نیازمند ابزار خاص است. طراحی سیستم، دانش خاص و قابل تعیین با نوع آوری افزوده آسان تر است مانند روشهای جدید در کاهش زمان فرایند. اما کارکنانی که با نوع آوری اصولی کار میکنند غالبا کمتر بوسیله انگیزه مالی پدید می آیند تا انگیزه ذاتی که تمایل برای کشف یا ایجاد چیز جدید است. هدف نهایی پروژه نوع آوری اصولی کمتر مشهود است. بنابراین مجموعه ای از شناخت، تاییدیه مشخص، عناوین جدید و پاداش، وفاداری کارمندان شما را نشان میدهد.

چگونه سازمان ها در یادگیری بهتر می شوند

میان یادگیری برای عمل که بر چگونگی بهبود فرایند موجود تمرکز میکند با یادگیری برای یادگیری که فرایند واقعی نوع آوری را خطاب قرار می‌دهد، تمایز قائل شوید. یک سازمان باید هر دو را برای نوع آوری بهتر انجام دهد. هر کسی اشتباه میکند اما شرکت‌های نوع آوری از آنها می آموزند. این نیازمند ارتباط مستقیم فرایند یادگیری شما با استراتژی نوع آوری است. فعالانه دانش و مهارت را مدیریت کنید:تعیین کنید چه چیزی میدانید و چه چیزی نمیدانید. سپس بخشهایی که کمتر میدانید را اصلاح کنید. ابزارهای مفید این هدف شامل نقشه راه پروژه است که نشان می‌دهد چگونه از یک پروژه بعنوان پایه برای پروژه های دیگر استفاده کنید و تاریخ را بیاموزید تا بفهمید چگونه نوع آوری های خاص موفق شده یا شکست خوردند.

چگونه یک فرهنگ برنده طراحی کنید

برخی سازمانها نوع آوری را همانند مذهبی جدید می‌بینند که قصد نجات همه چیز را دارد. اجازه ندهید که شرکت شما وقف عبادت عرفانی از نوع آوری شود و آن را مجدد عرفانی کند. در عوض تغییر شکل نوع آوری را از طریق فرهنگ سازمانی خود گسترش دهید. شاید عجیب باشد که شما باید هوشیار باشید درباره موفقیتی که از فرهنگ دوستانه و سازمانی نوع آوری حاصل میکنید. موفقیت ممکن است کارمندان را از خود راضی کند و موفقیتهای گذشته به تعصب کشیده شود. مردم خواستار چیزی هستند که در حال حاضر اجرا میشود و وقتی آن را انجام دهند غالبا به استراتژی بازی برای عدم باخت تغییر پیدا میکنند تا بازی برای برد. ضرب المثل قدیمی که مردم مهمترین دارایی شما هستند، غلط است. مردم درستکار مهمترین دارایی شما هستند. اجازه دهید سازمان شما در چرخه ای رشد یابد که مجوز دوره های استراحت و ادغام پس از نوع آوری اصولی را بدهد. از نظر سازمانی ثابت قدم باشید اما پذیرای تغییر باشید. به افراد اجازه تفکر و کشف آزادانه بدهید اما بطورکلی همراه با قوانین بازی مورد پذیرش باشد تا بر کارشان تمرکز کنند. در خلاقیت ایده های جدیدی با نظم و تعادل ایجاد کنید که ارزش آنها را شناسایی میکند و مجددا آنها را برای بازار بسته بندی میکند.تعادل میان کنترل و اعتماد. از آنجایی که نوع آوری غالبا نامشهود رخ میدهد یا خارج از دید مدیریت ارزش است، مدیران اجرایی باید اعتماد کنند که آن واقعا رخ میدهد و باید مخترعین را از توجه بیرونی زیاد در فرایند محافظت کنند. چنین تنوعی نوع آوری را میکشد. اندازه گیری برای موفقیت با نوع آوری، اساسی و حقیقی است.با این وجود شما میزان متن متفکرانه یا زمانی که برای بحث در مورد معیار نوع آوری داده میشود را نمیدانید. مدیران اجرایی شرکت شما باید بدانند نوع آوری چگونه کار میکند و چگونه فرهنگی سازند که آن را پرورش دهند. مدیران اجرایی باید ایده نوع آوری ای که از آن حمایت میکنند را با منابع ذهنی و فیزیکی آشکار سازند. مخترعین باید بدانند کجا میتوانند پول و پاسخ مستقیم بدست بیاورند. یک محیط خوب برای نوع آوری شامل:

*حمایت روایی:گفتن داستانهایی از مخترعین بزرگ در گذشته شرکت شما، از افرادی که با ارزشهایشان زندگی کرده اند قهرمانان اسطوره ای میسازد

*محیط فیزیکی:استفاده از رنگ و نور برای راحتی مردم. فضای کاری باید به حریم خصوصی مورد نیاز، بینش آزادانه و جریان آسان اطلاعات اجازه دهد

*پرسنل:استخدام فرد اشتباه، به کسی خلاق بگویید که شایسته فرهنگ شما نیست یا شخصی بدون مدرک ممکن است انتخاب درستی باشد. انواع متفاوت افراد متنوع را می افزاید. مردم طبق عادت ایده های جدید را اجرایی میسازند

اجرای قوانین نوع آوری برای سازمان خود

تاکید زیاد بر نوع آوری میتواند شرکت شما را نابود سازد. از این 7 قانون استفاده کنید

1-رهبران قوی باید استراتژی نوع آوری شما را تعریف، هدایت، تامین و حمایت کنند

2-از نظر ذهنی نوع آوری را با تجارت اساسی شرکت یکی سازید

3-میزان و مدل نوع آوری را با تجارت شرکت هم تراز کنید

4-مدیریت تنش طبیعی میان خلاقیت و ارزش

5-پادتن سازمانی از ایده های خاموش نگه دارید فقط به این دایل که آنها جدید هستند

6-واحد پایه یا(بلوک اساسی ساختمان) نوع آوری یک شبکه ای است که شامل افراد و دانش از داخل و خارج سازمان میشود

7-ایجاد معیار و پاداش صحیح برای اندازه گیری و مدیریت نوع آوری

همه این موارد بعنوان خردی مشترک است صرف نظر از اینکه چگونه نوع آوری موفق مدیریت شده، غلط است. جایی در این مسیر مجموعه صحیحی از قوانین نوع آوری به غلط جاگذاری، طبقه بندی یا تفسیر شده است. سه قانون اول را بلافاصه انجام دهید. بررسی کنید کارمندان چه کاری برای ترویج نوع آوری در فرهنگ شما انجام میدهند. وزن نسبی که شما در انواع متفاوت نوع آوری قرار میدهید باید مناسب و برابر با استراتژی نوع آوری شرکت و صنعت شما باشد. تصمیم بگیرید اگر میخواهید فرایند نوع آوری کنونی خود را اصلاح کنید یا مجدد آنها را هدایت کنید. ساختارهای کلی متعدد فعالانه به شما کمک میکند تا نوع آوری را مدیریت کنید. در فرایند درب مرحله شما پروژه نوع آوری افزوده را به چند مرحله تقسیم میکنید و برای آن یک درب طراحی میکنید که مرحله به مرحله از آن عبور کنند تا به هدف شناخته شده برسند. در مدل ریسک سرمایه، شما در تلاش برای حفظ ارزش تاخیر میکنید. همانطور که یک سیستم، نوع آوری را بدون اهداف مشخص دنبال میکند. در مدل نوع آوری تکنولوژی، یک تیم تکنولوژی منجر به نوع آوری میشود شاید در آغاز مبهم باشد اما درون فرایند قابل تعیین ظاهر میشود. سرانجام تیم زمانی با نوع آوری افزوده کار میکند و بر مرئوسات و زمان کاهش یافته تولید تمرکز میکند.

مشاهده بیشتر
نظر کاربران
امتیاز
0
0
0
0
0
میانگین 0
کل رای ها0
0