خرید اشتراک

خلاصه کتاب درگیری های میکینزی

The McKinsey Engagement: A Powerful Toolkit for More Efficient and Effective

پل فریگا

نویسنده پل فریگا

49 بازدید
خلاصه کتاب درگیری های میکینزی

چکیده

عموما  شرکت ها و دیگر سازمانها مشکلات خود را به صورت تیمی حل می کنند. شرکت مشاوره کسب و کار مکنزی تخصص خاصی در زمینه حل مسئله و مدیریت تغییر در تیم ایجاد کرده است.
 در این کتاب ، پل فریگا ، مشاور سابق مکنزی  توصیف می کند ، عبارت سرنام شده ای که وی برای شرح حل مسئله مکنزی ابداع کرده است. او این متد مکنزی را با روش های دیگر ترکیب می کن.دما این کتاب  را به هئیت رئیسه ، مدیران ، رهبران تیم و مشاوران تجارت که تمایل دارند عملکرد تجاری خود را بهبود ببخشند و به دنبال روش های اصولی برای حل مسائل هستند ، توصیه می کند.

توضیحات

از اینها اجتناب کنید
مشاوران مکنزی مانند  نیروهای  نظامی ویژه در ارتش هستند - آنها  دارای توانایی های منحصر به فرد هستند و پتاسنیل موفقیت را دارند.
 · بهترین روش برای رفع اکثر مشکلات تجاری کار تیمی است.
 متدولوژی حل مسائل مکنزی را با سایر شرکت های برتر مشاوره کسب و کار ترکیب می کند.
· حل مسائل به صورت تیمی مستلزم  اجرای قوی و روایت داستان به صورت مؤثر  است.
· طرز بیان یک مشکل تجاری ، چگونگی حل آن را مشخص می کند.
 · از "داده های درختی" برای سازماندهی اطلاعات و "تصمیمات درختی" جهت رشد پیشنهادات استفاده کنید.
· برای تعیین ارتباط ،  داده ها و یافته ها به این سؤال بپردازید ،
 "خب که چه؟"
.پس از جمع اوری اطلاعات آنها را مرور کنید تا بتوانید با پایه گذاری پیشنهادات نهایی خود ، نظریه تهیه کنید.
· پیش از ارائه نهایی ، با هدف افزایش خرید،  داستان خود را توسط مجریان به نمایش بگذارید.
· در ارائه خود ، ابتدا پیشنهادات را بیان کنید، و سپس به اطلاعات بعدی بپردازید.

خلاصه
رویکرد مکنزی
 مدیران تجارت غالباً از  ارتش تقلید میکنند.
 در ادبیات تجاری بیشترین بازدید متعلق است به : هنر جنگ توسط سان تزو و اسرار رهبری آتیلا هون  نوشته وس رابرتز.
 اصطلاحات مرتبط با ارتش مانند "ماموریت ، چشم انداز ، سلسله مراتب و ارتباطات استراتژیک" در دنیای تجارت فراوان است.
هم ارتش و هم تجارت مفاهیمی مانند "رویه های عملی استاندارد ، برتری در اجرا و آموزش متقابل" را پراهمیت میدانند.
"تقریباً کلیه تصمیمات اصلی تجارت نتیجه حل مسائل به صورت تیمی است."

 مشاوران مکنزی نیروهای ویژه دنیای تجارت هستند.
تخصص آنها "حل گروهی مسائل است".
آنها حل مسأله خود را همانند ماموریت های نظامی طی آنچه که "تعامل" می نامند ، انجام می دهند.
 روش آنها جادویی نیست ، گرچه برای بیان یک داستان خوب ترتیب،  هماهنگی و توانایی ضروری است اما این روش کاملاً قابل آموزش است.
 حل مسئله به صورت گروهی کاملا به  ارتباطات ، مرتبط است و یکی از بهترین راه های ارتباطات روایت هاست.
"مکنزی در نظر سنجی های سالانه به طور پی در پی رتبه دار مقام برتر برای فارغ التحصیلان سال تحصیلی ام بی ایاست
 این شرکت همچنین از جهت علم اصول حل مسائل بسیار مورد توجه قرار گرفته است."

گرچه مکنزی خود از این اصطلاح استفاده نمی کند ، اما عبارت سرنام شده  تیم فوکسبه یادآوری عناصر رویکرد مکنزی کمک می کند:
  "گفتگو" - تیمی که نتواند ارتباط برقرار کند ، هیچ مسئله را هم نمیتواند حل کند.
 · "ارزیابی" - تیم باید قادر به ارزیابی باید عملکرد خود باشد ش و در صورت لزوم اصلاحات انجام دهند. ·
 "همکاری" - اعضای تیم به یکدیگر کمک کنند.
. "انگیزه" - جهت ترغیب اعضای تیم برای یکی شدن ، باید بدانید که مشوق هر فرد چیست.
 · "چهارچوب" - مسئله اصلی یا مشکلی را که تیم شما باید حل کند تعریف کنید.
 " مسائل درختی" آن چیست؟ برای آزمایش از چه فرضیاتی استفاده خواهید کرد؟ چهارچوب مهمترین مرحله  تیم فوکساست.
· "سازماندهی" - موضوعات را با استفاده از "فرضیه های مضمون" یا سؤالات اصلی تنظیم کنید.
 · "گردهم آوری" - جمع آوری اطلاعات مهم و  معنی دار.
· "درک" - نحوه ارتباط اطلاعات با "اثبات یا نفی فرضیه ها" را مشخص کنید.
پرسش "خب که چه؟" را برای خود مطرح کنید
 ·  ترکیب کردن" - اطلاعات را به روایتی باورپذیر و قانع کننده صورت دهید. "
 این متد زمانی در بهترین وجه تحقق می یابد که تمامی اعضای تیم نسبت به مفاهیم مذکور آگاه باشد. این سه "قانون تعامل" به شما کمک می کند در هر رکنی راهکار را بیابید و برای اجرای ان راهبرد تهیه کنید.
گفت و گو
 حل مسئله تیمی  فرایندی بین فردی و مهمترین عنصر آن صرفاً صحبت کردن است. اگر اعضای تیم نتوانند صریحا با یکدیگر گفت و گو کنند، هرگز به جایی نخواهند رسید. با پیروی از  سه قانون ذیل، ارتباطات گروه خود را توسعه دهید:
 1. "تداوم در مراوده" - در تعاملات افراط بهتر از تفریط است .
در مورد هر مسئله مربوط به مشکل موجود بحث کنید و از طریق پست الکترونیکی ، تلفنی و حضوری در تعامل باشید.کارها و برنامه های اجرایی را  لیست و همه چیز را مستند کنید.
2. "با دقت گوش کنید" - وقتی دیگران صحبت میکنند  برنامه های شخصی خود را کنار بگذارید و تمام توجهتان را به سخنگویان سزاوار اختصاص دهید. 3. "مسائل شخصی خود را به دیگران انتقال ندهید" - ایده ها به شایستگی خودشان خوب و یا بد هستند. اخلاق و خصوصیات شخصی (خصوصا خودتان ) را از معادله دور نگه دارید.

ارزیابی
 برای براورد  پیشرفت ، اهداف را معین کنید.
 اعضای تیم  برای دریافت بازخورد خود باید متعهد باشند، و در مورد اهداف تیم و معیارهای  آنها به توافق برسند. برای ارزیابی کار تیمی ، به سبک کاری هر یک از اعضا ،حوزه مسئولیت و  دستاوردها  توجه کنید.

  قوانین ذیل حاکم بر تعامل تیم است:
1. "بحث تیمی پویا"
 - این کار را در ابتدا ،میان و پایان پروژه،به صورت "بررسی بعد از عمل" انجام دهید. در مورد سبک های شخصیتی ، رفع کشمکش و گزارش پیشرفت بحث کنید.
 2. "لیستی از انتظارات تهیه و سپس نتایج را نظارت کنید"
- کلیه کارها را لیست کرده و ترتیب انجام آنها را تعیین کنید. وظایف را شرح دهید و اطمینان حاصل کنید که هر یک از اعضاء وظایف خود را دارند.در مورد زمان بندی ها صحبت کنید. همه چیز را پیگیری و مستند کنید.

3. "توسعه و ارزیابی مجدد طرح شخصی"
 -  قدرت کار تیمی به اعضای آن بستگی دارد،
آنها باید به طور واقع بینانه نقاط قوت و ضعف های شخصی خود را ارزیابی کنند.
مهم تر از همه اعضا باید ارزیابی های خود را با یکدیگر در میان بگذارند.
اعضای تیم باید متعهد شوند كه نقاط ضعف خود را بهبود بخشند،
به عنوان مثال ، در گوش دادن ، توانایی های غیرحرفه ای و پیگیری امور.
همکاری
  علاوه بر عمل به وظایف و ارائه بازخورد،گاهی اعضای تیم باید  از وظایف معمول خود دست بکشند و در صورت لزوم به دیگران کمک کنند.
  قوانین ذیل را دنبال کنید:
1. "اهرم مهارت"
- لیستی از مهارت های اعضای تیم تهیه و سپس وظایف خود را به ترتیب محول کنید. از توانمندی اعضای تیم برای انجام کار خود اطمینان حاصل کنید..
 2. "نسبت به هم تیمی خود پاسخگو باشید"
 - اعضای گروه باید مسئولیت بخش های مربوط به خود در پروژه را بپذیرند. همه باید به یک میزان کار کنند.  گزارشی از وضعیت تهیه کنید و اعضا را در مورد پیشرفت تیم آگاه سازید.
 3. "ارائه بازخورد به موقع"
- از متعادل و سازنده بودن بازخورد مطمئن شوید.

 انگیزه
 هر کدام از اعضای تیم انگیزه متفاوتی دارند: پول ،بلند پروازی ،غرور
 برای بهینه سازی عملکرد تیم ،باید بدانید چه چیزی اعضای تیم را هدایت می کند.
 قوانین زیر می توانند به شما کمک کنند:
 1. "انگیزه های منحصر به فرد را بشناسید"
- شخصیت اغلب انگیزه را تعیین می کند. از "ابزارهای نمودار شخصی" استفاده کنید ، مانند شاخص های (تسلط ، نفوذ ، پایداری و انطباق) ، Big Big (آزادی ، دیانت، برونگرایی ، سازگاری و روان رنجور خویی) و نقاط قوت برای ارزیابی شخصیت های خود تیم
2. "هم تیمی های خود را تقویت کنید"
- هشیار باشید. اعضای تیم را نسبت به خود در اولویت قرار دهید. در تعریف از  خود صادق باشید. اعضای تیم را تحت فشار قرار ندهید. حتی بعد از اتمام پروژه با  اعضای تیم در ارتباط باشید.
 3. "تجلیل  دستاوردها"
- این بهترین روش ایجاد انرژی مثبت است.هر نقطه عطف مهم را تصدیق کنید.

چهارچوب
شما نمی توانید مشکلی را نمیشناسید برطرف کنید. اینجا جایی است که فریم اجرا می شود. بگذارید این قوانین مربوط به تعامل شما را راهنمایی کنند:
 1. "سؤال اصلی را بشناسید"
 - از جملات صریح استفاده کنید _"چگونه می توان سودآوری را بهبود بخشید؟"_  در مورد موضوع با کسانی که نسبت به آن آگاه و تاثیر گذار هستند، گفت و گو کنید.از ملومات آنها در خصوص راه حل های ممکن استفاده کنید.

 2. "توسعه مسائل درختی" - "اطلاعات درختی" بپرسید ، "چه خبر است؟" برای ساختن اطلاعات درختی، تمام جنبه های مسئله را ذکر کنید -  همه "موضوعات مورد توجه". به عنوان مثال ، اگر موضوع  سود باشد ،  اطلاعات درختی شامل زیر شاخه های ذیل است: درآمد ، که خود به قیمت و کمیت تقسیم می شود. هزینه ها که می توانید آن را به اطلاعات تقسیم کنید ، مانند هزینه متغیر برای واحد و کمیت و هزینه های ثابت.
تمام اطلاعات را مستند کنید. چارچوب زمانی را مشخص کنید. از "خزش حدود" خودداری کنید - به مسئله اصلی بپردازید.
 "چهارچوب" یا انتشار درختی مشکلات رای مشاغل گذشته ، به وفور وجود دارد. آنها را پیدا کرده و از آنها استفاده کنید. هنگامی بیان موضوعات، آنها را در اولویت قرار دهید.  منابعی مانند زمان تحقیق و هزینه را به طور مساوی تقسیم نکنید. در عوض ، بودجه با توجه به اهمیت نسبی هر موضوع. 3. "سازماندهی فرضیه ها " - "تصمیم درختی" می پرسند ، "چه کاری می توانیم انجام دهیم؟" برای ساختن تصمیم درختی، با یک فرضیه شروع کنید. هر "فرضیه باید جعلی باشد" ، یعنی با استفاده از داده ها می توانید  درست یا نادرست آنرا اثبات کنید.
اینکه "شرکت باید عملکرد خود را بهبود ببخشد" یک فرضیه ضعیف است ، در حالی که "شرکت باید ظرفیت خود را دو برابر کند ، برنامه های پاداش سالانه کارمندان را افزایش داده و 33 درصد خط تولید خود را قطع کند" یک موضع قوی است.
 علاوه بر فرضیه های اصلی ، فرضیات حمایتی را نیز توسعه دهید.
("اگر این فرضیه صحیح است،دیگر چه چیزی باید درست باشد؟")
سازماندهی
یک روش استراتژیک برای تجزیه و تحلیل خود ایجاد کنید. قوانین ذیل را دنبال کنید: 1. "تهیه یک  طرح فرایند سطح بالا"
- به سؤالات مهمی از جمله "که چه خواهد كرد؟" و "نتیجه نهایی آن چیست؟"پاسخ میدهد.
 2. "برای ازمایش فرضیه ها یک نقشه محتوا ایجاد کنید"
- ابتدا فرضیات را آزمایش کنید.
 3. طرح ریزی "خط داستانی"
 - در ابتدای روند خط داستان اولیه را ایجاد کنید ، پس از آن با دانش بیشتر آن را اصلاح کنید. با جمع آوری داده ها ، خط داستان تبدیل به "صفحه داستانی" می شود. اجرا کنندگان مهم باید بتوانند خط داستان آخر را به راحتی دنبال کنند.

گردهم اوری
شما نمی توانید فرضیه های خود را بدون معلومات اثبات یا رد کنید.
بنابراین ، هرآنچه را که لازم دارید گرد هم آوری کنید.
 قوانین ذیل را دنبال کنید:
1. "طراحی" نمودار گوست "برای نمایش داده های لازم"
- این "پیش نویس اسلایدها" هستند که ایده های حل مسئله شما را نشان می دهند. آنها از عناوینی تشکیل شده اند که به  پرسش"خب که چه؟" ، "برچسب داده ها" یا حدس های تحصیل شده در مورد داده ها. و داده های خود ، بصری با تصویرهایی مانند نمودارهای میله ای ، نمودارهای پای یا نمودارهای جریان ارائه شده است.
نسبت به چنین اسلایدهای اولیه بی رغبت نباشید: فرایند حل مسئله تکراری است.
2. "مصاحبه های مفید"
 - این مورد از "داده های ثانویه" برای حل مسئله مهم تر است.
 با افراد مناسب صحبت کنید. در طول مصاحبه باهوش باشید. برای دستیابی به اطلاعات مورد نطرتان مصاحبه شوندگان را دستپاچه نکنید. به محض  پایان جلسه،از مصاحبه یادداشت برداری کنید.
3. "گردآوری داده های ثانویه مربوط"
 - موضوعات و فرضیات اولیه را در خاطر داشته باشید. ابزارهای تحقیق داده های تجاری ارزشمند شامل ، مانیتور تحقیقات بازار ، مزیت خالص ، و تجارت بین المللی رویترز است. همه منابع داده را در نمودارها و اسلایدها ذکر کنید.
درک
 معلومات بدون دیدگاه بی معنی هستند. با رسیدن به این مرحله ، باید بتوانید از فرضیه های خود پشتیبانی کنید. اطلاعات را درک کرده سپس استنباط کنید کنید ایا این معلومات می تواند در ارائه توصیه به شما کمک کند.
 قوانین ذیل را دنبال کنید:
 1. پرسش های "خب که چه" را بشناسید
 - از خود بپرسید که دیدگاه شما چگونه می تواند بر تجزیه و تحلیل های بیشتر و عمل مورد بررسی تأثیر بگذارد.
2. "به استنباط  اعضا فکر کنید"
- بفهمید که چگونه دیدگاه  "تیم مشاوره" ،
"تیم پروژه مشتری" و "تیم راه اندازی مشتری" را تحت تأثیر قرار خواهد داد؟
 3. "بینش های کلیدی را در تمام نمودارها مستند کنید"
 -  ایده ها را در بالای اسلایدها قرار دهید. آنها را با جملات کامل بیان کنید.

سازمند کردن
 استدلال صحیح و قانع کننده ای را برای توصیه های خود ایجاد کنید.
 قوانین ذیل  را دنبال کنید:
 1. "دریافت و اطمینان از" خرید "از مشتری"
- اگر مشتری از توصیه های شما پیروی نمیکند، کار شما بی معنی است. مشتری (که ممکن است شرکت یا اتحادیه شما باشد) را به طور کامل درگیر کنید.  پیش از ارائه مطلب ، در مورد داستان خود با مشتری صحبت کنید.
2. " ارائه پیشنهادهای ویژه برای ترقی"
- هریک از توصیه های خود را به "نقاط حاکم" مانند "تغییر موقعیت استراتژیک" یا "پیشرفت عملیاتی" مرتبط کنید. 3. "روایت گر یک داستان خوب باشید"
 - داستان شما بحث تجاری شما است و  این بحث شامل سه مؤلفه است: "شرایط ، عوارض و تحلیل".
 با پیشنهادات شروع کنید و سپس با اطلاعات ادامه دهید. از ساختار استنتاجی استفاده کنید. ایده های منطقی گروهی. روی افرادی که به ارائه شما گوش می دهند متمرکز شوید. از اصطلاحات قابل درک استفاده کنید . انعطاف پذیر باشید مخاطبان متنوع ممکن است به سطوح مختلف داده و جزئیات نیاز داشته باشند.

مشاهده بیشتر
نظر کاربران
امتیاز
0
0
0
0
0
میانگین 0
کل رای ها0