منو شرکت ها خانه جستجو پروفایل
کارایی بهتر در اپلیکیشن
دانلود
خرید اشتراک

خلاصه کتاب فضای کاری خوش بینانه

The Optimistic Workplace: Creating an Environment That Energizes Everyone

شاون مورفی

نویسنده شاون مورفی

34 بازدید
خلاصه کتاب فضای کاری خوش بینانه

چکیده

این دفترچه راهنمای کسب و کار توسط استاد و مشاور راهنما شاون مورفی تنها یک  متن در مورد مشغله کارمندان و رهبری به سبک جدید نیست بلکه  یک کتابچه راهنمای مفید و جامع است که مضمون آن - حتی برخی از ایده های آشنا - با روشی تازه و قانع کننده ارائه میشود.
مورفی برای جایگزین کردن مدیران استبدادی با "مباشرین" خدمات محور که بر ارتباط با کارمندان متمرکز شده اند ، یک مورد ثابت به شمار میرود.
وی از مدیران می خواهد كه به كاركنان كمك كنند تا ضمن مسئولیت پذیری،كار و زندگی خود را با ارزش ها، اهداف و معنا پیوند دهند.
 او نمودارها و برگه هایی در پیوست وسیع  با عنوان "برنامه ریز خوش بین" را مشمول میکند.
 با استفاده از ترکیبی از تحقیقات مطمئن و حکایات مربوط به تیم های موفق ، مورفی به راهنمایان تازه کار ، پیشگام و سطح متوسط می آموزد که چگونه تیم های شاد ، متعادل ، مؤثر و "فضای کاری خوش بینانه" ایجاد کنند.
ما
 معتقد هستیم که این کتاب راهنمای عملی ، به مدیرانی که می خواهند حتی یک سازمان ناکارآمد یا بوروکراتیک نیز بسازند ، کمک می کند تا " درآمد عالی" داشته باشند.

توضیحات

از اینها اجتناب کنید
. در تحول امروزی فضای کاری، مدیران و سرپرستان خودکامه باید جای خود را به "مباشرانی" دهند که می توانند "فضای کاری خوشبینانه" ایجاد کنند.
.فرماندهان فرمان نمی دهند؛ آنها به کارمندان گوش می دهند ، راهنما و پشتیبان هستند و به آنها خدمت می کنند.
 · راهنمایان باید به جای نزاع، ماهیت انسانی را به کار گیرند.
· با "اشنایی" شخصی و حرفه ای با هر فرد ، در تیم خود اعتماد و روابط ایجاد کنید.
 ·  بشر در کار به «هدف ، معنی ، استقلال» و «پیوستگی» نیاز دارد  این عوامل محرک قوی تعامل و عملکرد هستند.
 · با شناخت اهداف و ارزش های خود  کار و زندگی تان را منظم کنید.
 · به افراد تیم خود کمک کنید همین کار را انجام دهد.
 · معنای کار را با پرورش جامعه و اهداف والای مشترک ،القا کنید.
· با طرح پیوستگی های جدید ، استخدامهای جدید مشارکتی ، تجلیل از اهداف  تیم با استفاده از  سرگرمی و شناخت دستاوردها ، جامعه ای جدید خلق کنید.
 · روی عملکرد و نتایج متمرکز شوید. پاسخگو و مسئول باشید
خلاصه
 مدیریت نکنید. در عوض ، پشتیبان و راهنما باشید.
کارگران امروز دیگر نیازی به مدیر یا سرپرستی که بگوید چه کاری را چگونه انجام دهند ندارند.
 کارمندان امروزی به راهنمایان یا "مباشرانی" احتیاج دارند که حامی و راهنمای آنها باشند و شرایطی را ایجاد کنند که اعضای تیم بتوانند خلاقیت و اشتیاق خود را به کار گیرند.
"ما به راهنمایان بیشتری نیاز داریم که علیرغم اینکه مدیر ارشد نیستند، حاضرند برای تیم خود شرایط مثبتی فراهم کنند.
" به جای اینکه مردم را مدیریت کنید ، معلم آنها باشید و از آنها الهام بگیرید. موانع را برای انان برطرف کنید.  و به عبارت دیگر ، به آنها خدمت کنید.
 اجازه دهید اهداف خود را تعیین کنند و مسئولیت رسیدن به اهداف خود را بر عهده بگیرند.
امیال ذاتی و ایده های آنها برای مشارکت  را پرورش دهید ،و "کار با معنا" را تقویت کنید. مهمتر از همه ، هدف اصلی را با ربط به اهداف و نتایج والا تر، مشترک و براوردن نیاز درونی افراد به هدف داشتن ،برانگیزید
"ایجاد خوش بینی در محیط کار به معنای اعمال خواسته های انسان ها در زندگی و القای مسیری  که در آن  هدایت و ارتباط برقرار می کنید، است.
راهنمایان پیشگام  "جو" تیم های خود را میسازند.
 محیط کاری  شما جالب و سازنده است یا دلهره آور و ناخشنود؟ راهنمایان خوب با تعاملات و ایجاد روابط بر پایه اعتماد ، دلسوزی ، آموزش و ارتباطات ، "یک فضای کاری مثبت" ایجاد می کنند.
با کارمندان به طور شخصی در ارتباط باشید. اجازه ندهید  بدکاری های  سازمان شما را ناامید یا کند کنند. با وجود اتفاقاتی که خارج از کنترل شماست، یک محیط مثبت برای تیم خود ایجاد کنید.
برای حمایت از پیشرفت های بزرگ و عملکردهای ماندنی ، با طبیعت انسانی و نه بر خلاف آن همراه باشید. به عبارت دیگر ، با جریان زندگی همراه باشید تا همه چیز اسان تر شود.
 طبیعت و نیازهای بشر
 با وجود استثنائات نادر ، مردم هنوز همان درایوها ، انگیزه ها و نیازها را به اشتراک می گذارند.
بشر به ارتباط نیاز دارد. افراد هنگام جدایی و نادیده گرفته شدن  از نظر جسمی و روانی گره گشایی میکنند.
به عنوان یک مباشر ، با نیاز قوی انسان برای ارتباط  هم جهت باشید. روابط محکم را بخصوص بین اعضای تیم خود پرورش دهید. هرچه مردم احساس تعلق بیشتری پیدا کنند ، از کار خود رضایت بیشتری پیدا میکنند و به نوبه خود ،موجب عملکرد بهتری میشوند.
 شما فقط باید شرایطی مناسب ایجاد کنید. کارمندان بطور طبیعی با یکدیگر در ارتباط هستند مگر اینکه محیط کار آنها را محدود کند. تکامل "سخت افزاری" افراد در معاشرت. انسان ها به افراد اطراف خود نیاز دارند تا عملکرد خود را به بهترین صورت انجام دهند ، بنابراین تاکیدتان  بر کار گروهی و همکاری باشد. "شناخت هدف ناشی از تأمل و کاوش مداوم در زندگی است. هدف ایستا نیست؛ پویا است و با درک آشکار شما نسبت به نقشتان در زندگی همراه است. " به عنوان یک مباشر ، روابط نزدیکی با اعضای تیم خود برقرار کرده و انرا توسعه دهید. به طور شخصی و حرفه ای با همه آشنا شوید.
"توجه کنید"  این افراد چه کسانی هستند و چه چیزی باعث انگیزش آنها می شود. اتفاقی که در سال 2014  در زنجیره مواد غذایی رخ داد را به یاد داشته باشید
هیئت مدیره ، یکی از بنیانگذاران و راهنمایان این زنجیره را اخراج کرد. وی با ایجاد روابط حقیقی با کارمندان ، مشتریان و تأمین کنندگان، وقت خود را سرمایه گذاری کرده بود. او مدیر اصلی شرکت بود ، "محبوب" مردمی که می دانستند وی به آنها اهمیت می دهد. کارمندان اعتصاب کردند و تحریم های زنجیره ای را ترتیب دا دند و خواستار بازگشت وی شدند. مشتریان و تأمین کنندگان به اعتراضات پیوستند تا هیئت مدیره کاپیتولاسیون شود و سرانجام وی برگشت.
 "این میل ذاتی بشر نسبت به تعلق خاطر، احساس ارتباط و داشتن هدف است."
 افراد را به خاطر تلاش های خود به روش هایی که منعکس کننده روابط شخصی شما با هر یک از آنها باشد ، تصدیق کنید.
احساس "شادی" و هدف را در محل کار القا کنید. بیشتر افراد به کار بامعنی احتیاج دارند ، بنابراین باید مراقب باشید تا تلاش های هر کارمند را با یک چشم انداز بزرگتر پیوند دهید.
 بر اساس تحقیقات ،
 91 درصد سازمان هایی که دارای "اهداف محکم" هستند ،رضایت ذینفعان خود را با تحقق اهداف مالی شان جلب میکنند. تحقیقات مکنزی نشانگر این است که معنا داشتن "پنج برابر با نفوذتر" از رضایت در محیط کار است.
"در مجموع به افراد  اهمیت دهید و باعث پرورش آنها شوید.این همان چیزی است که به توسعه یک جو کاری مثبت کمک می کند. "
به طور طبیعی، افراد باید  ایده های خود را ازمایش کنند و در محل کار خالق باشند. با ایجاد امنیت و شناخت موفقیت ، نسبت به آزمایش و خلاقیت تمایل ایجاد کنید.
پول و پاداش از تلاش استثنایی جلوگیری نمیکند. این فرایند تنها در شرایطی اتفاق می افتد که افراد معتقدند کارشان باعث تغییر می شود ، وقتی شغل آنها  باعث پیشرفت مهارت ها و استعدادهایشان میشود ، و هنگامی که سازمانشان اجازه پیشرفت به انها میدهد، همانطور که در جهت اهداف شخصی ، تیمی و سازمانی پیشرفت می کنند.
 راهنمای نامناسب
 راهنمایان بد از کارمندان میخواهند به جای اینکه وقت خود را با خانواده و دوستان خود اختصاص دهند، آنرا  در محیط كاری، فدا كنند.
سپس کارمندان مرعوب و اجبار می شوند و  فضای پرتنش ایجاد می کنند.
آنها به روابط فراتر از انجام کار اهمیتی نمی دهند. آنها بی اعتمادی را برانگیخته و میخواهند اهداف و انتظارات نامشخصی تعیین کنند.
 از آنجا که آنها هیچ وفاداری نسبت به تیم های خود نشان نمی دهند، بنابراین وفاداری را برای سازمان خود نیز ایجاد نمی کنند.
"ایجاد یک سازمان برمبنای اعتماد به کارمندان موجب این باور  که کارمندان  کارآمد  و قابل اعتماد هستند  میشود .
بزرگسالان بالغ ، عقل سلیم اند. این مسئله همچنین یک منبع اصلی برای ایجاد  محیط کار مثبت است.
 "  راهنمایانی اینچنین می توانند با نادیده گرفتن احتیاج کارمندان به کار هدفمند ، با استفاده از روش "فرمان و کنترل" مدیریت ، با ثابت نگه داشتن  بیش از حد  "وضع موجود" ، تأکید بر سوددهی بیش از هر چیز، موفقیت خودشان و  فکر نکردن به چیزی فراتر از منافع خود ،خوشبینی در فضای کاری را از بین ببرند.
 راهنمایان خوب
راهنمایان خوب نیاز مردم به استقلال و قدرت "میل ذاتی" که درون افراد سرچشمه میگیرد را می فهمند ، رهبران خوب الهام می گیرند.
 این برعکس "انگیزه های بیرونی" مانند ترقی و انگیزه های دیگر است.
اگرچه پاداش بیرونی موجب تواضع فوری میشود ، اما فقط اثر موقت روی انگیزش دارند. رهبران خوب حس اساسی بهزیستی را که باعث رونق کارکنان در کار و زندگی میشود توسعه میدهند. میل ذاتی موجب این احساس بهزیستی میشود.
 " در محیط کار ارزش های شخصی شما محفوظ و ناشناخته نمیماند. کار بخش مهمی از هویت شما است. "
راهنمایان خوب با ابراز فروتنی و تقسیم اعتبار ، با ابراز صداقت ، جدیت و ثبات؛ وقت گذاشتن برای فکر کردن و گوش کردن و درک دیگران خوشبینی را گسترش میدهندآنها در مواجهه با چالش ها مقاومت میکنند، آنها می توانند آسیب پذیری را شرح دهند و شبهات و عدم قطعیت های آنها را تصدیق میکنند.
" ابراز شادی را به عنوان یک احساس تمرین کنید.
 این یک روش قوی برای تقویت ارتباط بین شما و تیم تان است.
" این که آیا شما میراث یک راهنمای بد را به ارث می برید یا اینکه خصوصیات منفی آنهارا  را در خود می شناسید و خواهان تغییر آن هستید، با رد مفهوم مدیریت و تبدیل آن به مباشرت ،یک فضای کاری مثبت ایجاد کنید.
 به طور مستقیم حمایت و انرژی کارکنان خود را ثبت کنید. با تیم یا بخش خود کار کنید؛ منتظر نباشید مدیران این وظیفه را بر عهده بگیرند.
 ارزش ها و خوشنودی ها
 قبل از تلاش برای حفظ شادی دیگران ، سعادت خود را جستجو کنید. چیزهایی که باعث خوشحالی شما میشود را در نظر بگیرید.
به عنوان یک راهنما مبتنی بر ارزش ها برای رسیدن به پتانسیل خود تلاش کنید.
 خودتان را بپذیرید و قدردان خود باشید.تعادل هماهنگی ر که کار و زندگی شخصی شما را باهم یکی میکند پیدا کنید.
خلق و خوی شما در محل کار بستگی به شناخت ارزشها،نیازها و تراز کردن آنها با کاری که انجام می دهید ، می باشد.
 بنابراین ، برای شناخت ارزش های خود وقت بگذارید ، و بدانید که چه چیزی باعث الهام شما میشود.
 خوش بینی زیاد  می تواند باعث شود تیم بتواند آنقدر نسبت به محیط خود احساس خوبی داشته باشد که واقعیت های تجاری مهم برای موفقیت سازمان را از دست بدهد.
 " اولویت ها و احساسات خود را با زندگی و کار ادغام کنید. از آنجا که این تلاشها بر روی قدرتمندترین و درونی ترین محرک شما متمرکز است ، به جای  شادی زودگذر ، ماندگاری را به همراه می آورند.
این عوامل منجر به عشق به کار می شوند، به اطرافیان شما الهام میبخشند و به آنها نیز کمک می کنند تا کار خود را دوست داشته باشند.
 به عنوان یک راهنما ، خلق و خوی شما طرز برخورد با شما  را برای دیگران مشخص می کند.
"احساسات مثبت" گسترش می یابد ، اما موارد منفی نیز وجود دارد.
 قبل از تلاش برای مباشرت دیگران برای رسیدن به همین موضوع ، جوهر آنچه را که باعث می شود حرفه و زندگی تان برآورده شود ، کشف کنید.
وقتی آماده شدید ، همین روند را با تیم خود شروع کنید. ارزشهای شخصی خود را توصیف کنید و از اعضای تیم خود بخواهید که ارزش خود را تقویت کنند.
هدف شما کمک به آنها برای ایجاد  ثروت بیشتر و زندگی بهتر در خانه و محل کار است.
 درباره این فلسفه که تعهد کاری نیازمند تعهد در محیط خانه و بالعکس است توضیح دهید
  هدایت هدف ، معنا و ارتباط
همه برای رسیدن به پتانسیل کامل به  هدف ، معنا و ارتباط نیاز دارند.
هدف هدایت می کند و به شما در تصمیم گیری کمک می کند و حتی با پیشرفت می تواند زندگی شما را طولانی کند. نمی توانید هدف خود را تعیین کنید و انتظار داشته باشید آن هدف برای همیشه مناسب باشد.

 هدف از درونگری منظم ناشی می شود و با تغییر شرایط و ارزشهای زندگی ، تکامل می یابد.
 "تغییر در مراقبت از مردم به گونه ای است که زندگی آنها را بهبود می بخشد و بر ارزش آنها برای سازمان شما تأثیر گذار است."
با تفکر  و استناد در مورد آنچه که در محل کار و خانه "فوق العاده"میدانید، هدف خود را کشف کنید.
درستی چیزهایی را که شناسایی کردید  با پرسیدن اینکه آیا به شما قوت میدهد
یا باعث ایجاد احساسات مثبت میشود را آزمایش کنید.
آیا مقولات گسترده ای از فعالیت ها یا اهداف وجود دارد که در طول زندگی به شما الهام بخشیده است؟
 کلمات و عباراتی را جستجو کنید که معنای ارزش را برای شما بیان می کنند.
به  افرادی که درگیر ان هستند فکر کنید: چه کسی به شما کمک می کند پرانرژی ترین لحظه ها و فوق العاده ترین دستاورد های خود را تحقق بخشید؟
"شادی  لذت زودگذر  را به همراه می اورد . سپس خوشبختی ناشی از معنا ، خودآگاهی و رشد در زندگی است که به فرد کمک می کند تا عملکردی کامل داشته باشد: و بدنبال بهترین حالت است.
" بر اساس موجودی شخصی خود ، ارزشهای خود را مشخص کنید. توجه کنید که چه مدت زمان را صرف فعالیتهای هماهنگ می کنید.
به جلو بروید ، کار و زندگی خود را با جستجوی کارها و تجربیاتی که با آنها مشبک است به ارزشهای خود ربط دهید. فعالیتهایی را که با ارزشها و هدف شما مطابقت دارند در اولویت قرار دهید.
روی هدف اعضای تیم خود تمرکز کنید
 دانشگاه  دِوریگزارش می دهد که 71 درصد از هزاره ها "کار معنا دار" را به عنوان مهمترین شاخص موفقیت شغلی اعلام می کنند.
 همانطور که به کار خود با هم ترازی آن با ارزش ها ، هدف و استعدادهای خود معنا می دهید ، کارمندان خود را در همان جهت سرپرستی کنید. این یک چرخه فضیلت در زندگی آنها ایجاد می کند ، باعث می شود آنها در خانه شادتر شوند و در کار مؤثرتر عمل کنند. تحقیقات می گوید مردم باید حداقل 10 ساعت از شبانه روز از نقاط قوت خود در خانه و محل کار استفاده کنند. "نوع دوم خوشبختی رضایت بخش تر است و تأثیرات طولانی مدت بر ... بهزیستی روانشناختی دارد."
با ارزیابی قوانین ، رویه ها و خط مشی های خود ،موانع تیم خود را برطرف کنید.
محدودیتهای منسوخ و غیرمرتبط را از بین ببرید
  بوروکراسی را تحت کنترل خود نگه دارید و انعطاف پذیر باشید ،
مهم نیست سازمان شما چقدر  بزرگ باشد
 درک کنید که شما نمی توانید صرفاً با اعلام چنین کاری ، یا با نادیده گرفتن  نقاط منفی و جلب مشتری مداوم ، یک مکان کار خوش بینانه ایجاد کنید.
عدم تطابق بین واقعیت و آنچه شما موعظه می کنید باعث بدبینی خواهد شد. به عنوان مثال ، از تشویق طرفداران خود و نادیده گرفتن یا بی احترامی به بدبینان خودداری کنید.
 "هدف مردم را روشن می کند.
در  افرادی که هدف دارند ، با هدف کار میکنند سرزندگی وجود دارد.
 " و به شادی کارکنان ، محرومیت از عملکرد و نتایج آنها توجه نکنید. خوش بینی و شیوه های نوین راهنمایی را با مسئولیت پذیری دقیق در حمایت از مردم در تلاش برای دستیابی به اهداف عملکرد خود ترکیب کنید.
 خوش بینی به آنها کمک می کند تا به اهداف خود برسند ، اما به تنهایی نمی تواند همه اینها را انجام دهد.
اقدام کنید
برای ایجاد خوش بینی ، به کمک افراد همفکر فکر کنید.
 سپس با جذب تعدادی از افراد بدبین ، گروه خود را دور بزنید. اعضای تیم را جمع آوری کنید تا بدانید که در مورد شرایط فعلی خود چه احساسی دارند. هرگز فرض نکنید که مردم از قبل هدف و تأثیر کار خود را بدانند.
بارها و بارها برای کارمندان خود توضیح دهید که چگونه نقش آنها در موفقیت شرکت تأثیر می گذارد.
 به جای قهرمان فردی ، همکاری و وابستگی متقابل را تصدیق کنید. با طلب شفافیت ، صداقت و معیارهای اخلاقی بالا ، حس معناداری را پرورش دهید. دستاوردهای افراد را به طور مکرر تشخیص دهید و قدردانی خود را به طور خاص از آنها ابراز کنید.
پاداش  تلاش های تیمی باید بیشتر از کارهای انفرادی باشد. جوایز پولی به تنهایی معنا و مفهوم را نمیرسانند، معنا و مفهوم فقط از خدمت به یک هدف بالاتر و مشترک تر ناشی می شود.
 در محل کار خود از شایعات ، محفل و سیاست دوری کنید.
"خود را پاسخگو نگاه دارید" و کارهای مبتنی بر ارزش ها را برای همه ترویج کنید.
به افراد  فرصت دهید تا کارهای خود را انجام دهند ، آنها را در تصمیم گیریها درگیر کنید و بطور منظم با اعضای تیم خود ملاقات داشته باشید.
 در نظر بگیرید که Zappos و سایر شرکت های پیشرو با دیزاین طبقات اداری خود قصد دارند برخوردهای جدی را در بین افرادی که ممکن است با هم هماهنگ نشود، انجام دهند.
 کارمندان جدید را با افراد باتجربه که می توانند وظایف را به انها معرفی کنند، مطابقت دهید . هرگز کسی را از این امر مستثنی نکنید.
طرد کردن  باعث خسارتی بیشتر از زورگویی می شود.
یک هدف مشترک منجر به عملکرد بهتر و نتایج بهتری می شود ، اما جامعه و اعتماد باید اولویت داشته باشند.
 اجتماعات سالم در محل کار شامل افرادی میشود که  با یکدیگر همکاری می کنند. تشویق یک جامعه سازمانی قوی با کمک به کارکنان در درک عملیات ، نه فقط منافع آنها.
 برقراری ارتباط ، از مردم بخواهید که افکارشان را  راجع به آنچه که خوب است و انچه که خوب پیش نمیرود  را بازگو کنند. افرادی را که سابقه همکاری دارند ، استخدام کنید.
 اعضای تیم را به طور مرتب برای جشن گرفتن جمع کنیدو روابط عمیق تری برقرار کنید .

مشاهده بیشتر
نظر کاربران
امتیاز
0
0
0
0
0
میانگین 0
کل رای ها0
0