
خلاصه کتاب وقتی ماشین ها همه کار انجام میدهند، ما چه کنیم؟
What To Do When Machines Do Everything

نویسنده مَلکلم فرَنک

نویسنده پاول روهریگ

نویسنده بِن پرینگ

چکیده
پیش بینی کنندگان فن آوری پیشرفته ، مالکوم فرانک ، پل روهریگ و بن پرینگ توضیح می دهند که رهبران معاصر در حال استفاده از سیستم های هوشمند مصنوعی "باریک" برای توربو کردن فرایندهای شرکت های خود هستند. در این راهنمای عملگرایانه سیستم های قدرتمند هوش- که از آن به عنوان "دستگاه جدید" یاد می شود - نویسندگان ، استراتژی های روشنی برای استخراج و پالایش داده ها برای باارزش ترین کالای امروز ارائه می دهند.آنها وعده بزرگی را در این انقلاب صنعتی چهارم می بینند. آنها می گویند ، شرکت هایی که با قاطعیت خوش بینانه اتوماتیک می شوند پیشرو هستند. آغازگر غیر منطقی آنها شما را ترغیب می کند - که مسلح با ذهن بازهستند ، احساس فوریت و "ماشین چمن زنی خود" - برای رسیدن به چالش.ما بینش نویسندگان را به سرمایه گذاران ، دانشجویان ، رهبران ، مدیران و هر کسی که به دنبال یک مرور تاکتیکی و استراتژیک برای استفاده از هوش مصنوعی امروز برای افزایش سود هستند، توصیه می کنیم.
توضیحات
واقعیت هایی که باید به خاطر سپرد:
· سن هوش مصنوعی (AI) فرصت های گسترده ای را ارائه می دهد.
· برخی از مشاغل با ظهور مشاغل جدید و بهتر از بین می روند. تا سال 2025 ، کشورهای گروه هفت حدود 173 میلیون شغل را در قسمت اتوماسیون از دست می دهند.
· سازمان های عملیاتی می توانند از این انقلاب صنعتی چهارم بهره مند ببرند.
· رکود موقت اقتصاد فناوری پس از سقوط دات - کام ، یک "ساخت دیجیتال" درحال رشد است ، زیرا شرکت های "عالم نما" غنی از داده ها "سیستم های اطلاعاتی" هوش مصنوعی را مهار می کنند.
· "سه ام ": "مواد اولیه" ، "مدل های تجاری" و "ماشین های جدید". سیستمهای کنونی اطلاعات از فرم های باریک و هوش مصنوعی (AI) استفاده نمی کنند.
· داده های بازرگانی همه منابع اولیه صنعتی مانند نفت ، زغال سنگ یا برق را از بین می برد.
· برای استفاده از دستگاه های جدید ، پنج استراتژی "AHEAD")( اِهِد) خودکارA،هاله H،تقویت E، فراوانی A، کشف D) را اعمال کنید:
· آنها عبارتند از: "خودکار". کالاها را برای تولید کد "هاله" کنید. کار خود را با هوش مصنوعی "بهبود بخشید". از "فراوانی" استفاده کنید. تحقیق پویا و "کشف" را دنبال کنید.
· با مدیریت عینی ، دستگاه های هوشمند بهترین ویژگی های انسانی را بهبود بخشیده و از آن متضرر نمی شوند.
· ابزارهای دیجیتالی جدید را بشناسید و با آنها همکاری کنید تا آینده ای مرفه برقرار کنید.
خلاصه
هوش مصنوعی
پتانسیل در حال گسترش هوش مصنوعی (AI) توجه رسانه ها را جلب کرده است و تغییرات بزرگی را در زمینه های تجاری ، آموزشی ، بهداشتی ، انرژی ، تولید ، و سایر مناطق ایجاد کرده است. هوش مصنوعی احتمالاً در حال حاضر دنیای شما را تقویت می کند. هوش مصنوعی به زودی دنیای جدید و مجازی را قادر می سازد تا افراد در آن کار و بازی کنند.
انقلاب صنعتی ، مانند انقلاب های پیشین ، منجرح به اختلال گسترده ای خواهد شد و در نتیجه ، رونق اقتصادی و اجتماعی به وجود می آید.برای بهره مندی از این انقلاب صنعتی چهارم ، یک رویکرد عملی ایجاد کنید ، نه یک نظریه.همین الان عمل کنید؛ با خوش بینی از قدرت اتوماسیون برای شرکت خود بهره بگیرید.
"دستگاه جدید"
فن آوری های هوشمند مانند سیری ، نست و الکس ممکن است خانه و محل کار شما را تقویت کنند. بسیاری از برنامه ها و نرم افزارهای شما از سیستم های هوش مصنوعی خودآموز استفاده می کنند.افزایش ظهور آنها و قدرت عملکردشان فراترازقدرت تشخیص متخصصان ، وسایل نقلیه ، تجزیه و تحلیل معاملات سهام ، محققان حقوقی و حتی بهتراز بازیکنان بازی آلفا گو گوگل است.
"هوش مصنوعی نمی آید. اینجاست. آنچه این کتاب تلاش دارد انجام دهد این است که نشان دهد کارهای بسیاری وجود دارد که می توانید انجام دهید و باید انجام دهید - وقتی ماشینها همه کارها را انجام می دهند. "
این دستگاه های جدید - "سیستم های هوشمند" که انقلاب صنعتی جدید را قادر می سازند تا مشاغل را به شرکت های بسیار آگاهانه "عالم نما" ، بدل کنند.انتظارمی رود انتقال سریع از "دیجیتال سرگرم کننده" ، مانند توییتر و فیس بوک ، به "دیجیتال مهم "بدل شود. فیس بوک ، آمازون ، نتفلیکس و گوگل ("فروشندگان FANG") (فانگ)پیشتاز دیجیتالی هستند.
"ایستادگی" ، "رونق" و "شناسایی مشتریان ارزشمند"
در سطح فردی و شرکتی ، ممکن است شما با رقابت جهانی بی امان ، سقوط استارت آپ ها ، نابرابری ثروت و از بین رفتن حریم شخصی ، احساس ایستادگی کنید. "منطقه ایستادگی" به عنوان سقوط دات - کام به یک الگوی تاریخی از تغییرات بزرگ فن آوری است. این "ساخت دیجیتال" ، یک سطح تقریباً 25 ساله را که در طی آن ایده های دور از ذهن به مرحله میانه می رود ، تقدیم می کند.
"در این اقتصاد جدید ، ما شاهد گسترش حرکت از ماشین هایی به ماشین هایی که یاد می گیرند و می اندیشند ، هستیم."
مطالعه اخیر در دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که تا سال 2025 ، کشورهای گروه هفت حدود 173 میلیون شغل مربوط به اتوماسیون از دست می دهند. با این حال ، یک تحلیل منطقی ، نشان می دهد که در کل فقط 12 درصد شغل از دست می دهند. با این حال ، مشاغل جدید با تسهیل در دستگاه ، ضررها را جبران می كنند و در میان شناسایی مشتریان ارزشمند كه ناشی از اتوماسیون شغلی است، ظاهر می شوند. از آنجا که نیروی کار دستی و دانش خود را به انواع مختلفی از اتوماسیون وام می دهند ، فناوری جدید هم باعث از بین رفتن و هم ایجاد شغل می شود. این تمایل به خودکار کردن کارهای خاص - با شروع کارهای روزمره و خسته کننده - بیشتر از کل کارها است.
آیا برخی از مشاغل توسط هوش مصنوعی به طور خودکار حذف می شوند؟ بله حتما. اما به مراتب بیشتر پیشرفت خواهد کرد و با گذشت زمان ، میلیون ها شغل جدید دیگر کشف خواهند شد که باعث ایجاد اشتغال در آینده می شود. "
در نخستین انقلاب صنعتی ، لودیت های قرن 17 هجوم آوردند و رکاب های مکانیکی را شکستند. از دست دادن مشاغل كشاورزي در دومين انقلاب صنعتي و كاهش كار مونتاژ در انقلاب صنعتي سوم باعث بروز تحولات بيشتر شد. در پی این فاجعه ها ، کارلوتا پرز ، اقتصاددان ، الگوی تاریخی ثروت "حباب" را می بیند که به آنچه او "طلاهای طلایی" می خواند ، می رسد. غرفه فعلی پشت سر هم ، نوسانات رایانه ای و اینترنتی بزرگی و ناپایدار را در نقطه تورم یک "منحنی S" چشمگیر در رشد تولید ناخالص داخلی در طول زمان دنبال می کند.
"شرکت های قدیمی تأسیس شده برای موقعیت های دیجیتال بسیار مناسب هستند."
سه عامل اصلی باعث رونق آینده خواهد شد: "همه کاره" ، حضور فناوری در همه چیز؛ روشی که فناوری فعلی "استینکس" در مقایسه با فناوری در سال 2030؛ و دیجیتالی سازی گسترده ، که در آن شرکت ها "سه ام" "مواد اولیه ، ماشین های جدید" و "مدل های تجاری" را به دست می آورند.
با ظهور هر نوع اتوماسیون ، ترس از بیکاری پر هرج و مرج تکرار می شود. اما ظهور دستگاه جدید ناگهانی نیست؛ هوش مصنوعی پس از یک نقطه اوج به سرعت آرام می شود و شتاب می گیرد. در کوتاه مدت ، شغل تغییر می کند اما ناپدید نمی شوند. از آنجا که عناصر مهم کار تبخیر می شوند ، کارگران می توانند به فعالیت های پرهیزکارتری روی آورند. این کارآیی آنها را افزایش می دهد و عملکرد آنها را توسعه می دهد. تاریخچه پیشرفت های اجتماعی بارها و بارها نشان می دهد که "فراوانی جدید" ناشی از نوآوری باعث افزایش اشتغال ارزشمند می شود و با مقرون به صرفه بودن کالاها و خدمات با کیفیت ، سطح زندگی را افزایش می دهد.
"سه زیر مجموعه از هوش مصنوعی"
یوتیوب و ابر روی سیستم های اطلاعاتی قابل فهم شامل سخت افزار ، نرم افزار ، داده ، الگوریتم ها و ورودی های انسانی اجرا می کنند. هوش مصنوعی آنها در گروه "باریک" یا ضعیف است. هوش مصنوعی "عمومی" - یا قوی - برابر با سطح انسانی و هوشمندی قابل انعطاف است. در حال حاضر ، این یک چشم انداز آینده مانند "تکینگی" یا برخی از آخرالزمانی " هوش مصنوعی فوق العاده " فراری است. در حال حاضر ، برای سودآوری ، "یک دید باریک بهترین است".
"نیروهای" خلاق "که ماشینهای خود را رها می کنند میراث واقعی آنها هستند."
سیستم های اطلاعاتی با "سیستم های ضبط" ، که از یادگیری ماشینی استفاده می کنند ، با افزایش تصاعدی قدرت پردازش و وسایل وسیع داده های بزرگ متفاوت است. این سیستم ها ، با فرآیندهای منطقی پیچیده و اکوسیستم های نرم افزاری خود ، هنوز هم باید با مردم درگیر شوند ، بنابراین رابط های آنها باید تعامل را به راحتی و به طور کامل قاب کنند. خدماتی مانند نت فلیکس نقاط داده را از اطلاعاتی که در مورد کاربران و پیشنهادهای خود جمع می کند ، ترسیم می کند ، آن نقاط داده ها را در پس زمینه پردازش می کند و با آنها کار می کند تا یک تجربه کاربری یکپارچه ایجاد کند. چنین سیستم هایی به هوشمندی مقیاس پذیر ، باز بودن (از طریق رابط های برنامه نویسی برنامه یا API) ، انسان در ترکیب ، هوش مصنوعی باریک و مناسب بودن نیاز دارند. سیستم های اطلاعاتی جدید ساخت آسان است و شرکت شما می تواند نسخه های خاص خود را پیاده سازی کند.
داده نفت را شکست داد
نفت ، زغال سنگ ، فولاد و برق قدرت لازم برای انقلابهای صنعتی قبلی را فراهم کردند. مواد اولیه داده ها هستند؛ ارزش کالاهای آنها از کل مواد اولیه گذشته فراتر می رود. رونق نفت جامعه را دگرگون می کند ، همانطور که رونق داده ها نیز رخ خواهد داد. از مزایای داده ها نسبت به نفت می توان به هزینه کم استخراج از معادن ، توزیع ارزان ، عرضه بی حد و مرز و ماهیت اختصاصی و نمایی آن اشاره کرد. مانند نفت ، داده ها به بهترین شکل در یک زنجیره تأمین مدیریت کارآمد جریان می یابند. برای استخراج و پالایش معنای استثمارگرانه از اطلاعات خود از ابزارها و فرآیندهای تجزیه و تحلیل تجاری استفاده کنید. محصولات غیرقابل مصرف را "هوشمند" کنید. افزودن ابزار دقیق به محصولات شما ارزان و آسان است و مردم از آن سود می برند. شرکتهای بزرگ با مقیاس بزرگ تمایل دارند که دارایی های قابل استفاده بیشتری را نسبت به شرکتهای نرم افزاری جدید ارائه دهند. اولویت گرفتن هوشمندانه؛ جایی که منجر به داده می شود را دنبال کنید.
استراتژی "AHEAD"
هنگامی که نوآوری سیلیکون صنعت شما را مختل می کند - و به این نتیجه خواهد رسید - آیا محصولات و خدمات شما می توانند باز هم سود خود را با "قیمت گوگل" بی رحمانه کاهش دهند؟ برای بقا ، بنگاهها باید فرآیندهای خود را به صورت خودکار انجام دهند. تعیین کنید که چگونه می توانید برای مقابله با این چالش ، مدل کسب و کار خود را ارتقا دهید. مدلهای "ترکیبی" را در نظر بگیرید ، جایی که شرکت ها برخی از فرآیندها را به دیجیتال منتقل می کنند و دیگران را به صورت دستی نگه می دارند. افراد ناخواسته در معرض خطرات متعددی قرار دارند: طی کردن مسیر سطحی با انجام "دیجیتال" به جای "دیجیتالی بودن" ، تلاش برای کپی کردن FANG ها ، رفتن به دیجیتال و یا انکار تأثیر آن. برای بهره مندی از دستگاه جدید ، از استراتژی AHEAD استفاده کنید:
"اتوماسیون" با ساده کردن فرایندها با هوش مصنوعی و رباتها.
استفاده از محصولات و منابع خود برای تولید کد"هاله".
تلاش های بشر را با هوش مصنوعی تقویت کنید.
با تهیه ارزان قیمت ، فراوان و رقابتی "فراوانی" را تبلیغ کنید.
"کشف" را با استفاده از هوش مصنوعی دنبال کنید تا تحقیق و توسعه شما پویاتر شود.
تخریب خلاق و اتوماسیون
اتوماسیون در حال حاضر بر نحوه بانکداری ، نحوه رزرو تعطیلات و موارد دیگر تأثیر دارد. به طور فزاینده ، اتوماسیون روی کار یقه های سفید تأثیر می گذارد ، و این منجر به ریزش تا 60 درصد در هزینه های عملیاتی می شود. در مواقع تخریب خلاق مبتنی بر اتوماسیون ، شرکت شما ممکن است قیمت بالایی را برای عقب افتادگی بپردازد. تغییر گسترده ای که باعث افزایش روزنامه نگاری شد - ربات ها اکنون اخبار می نویسند - در حال حاضر بر کل صنایع تأثیر می گذارد. تعداد اندکی در خارج از این زمینه ها متوجه تأثیر هستند.
"به محصولات و خدمات گران قیمت ترین ، در سطح حق بیمه شرکت خود نگاه کنید. اکنون آنها را با 10٪ از قیمت بازار تصور کنید. "
شما می توانید کارکردهای پشتیبان ، مانند منابع انسانی و مدیریت ، بطور ناخوشایند خودکار کنید. برای تعیین اولویت ها "قانون 25٪ - 25٪" را اعمال کنید: برای کاهش بهره وری 25٪ کاهش هزینه را دنبال کنید. فرآیندهای خاص را برای اتوماسیون کامل هدف قرار دهید. شما ممکن است مجبور شوید بر مقاومت در برابر "دیوار برنجی" غلبه کنید ، مدیران باتجربه میانی که به دوران بازنشستگی نزدیک می شوند. بر اعتراضات خود غلبه کرده و حداقل یک فرایند خودکار ایجاد کنید که یک فرایند دستی را از بین ببرد. کم حرفی را شروع کنید اما اهداف واضح را دنبال کنید. نمونه اولیه ، تست ، تجزیه و تحلیل و تکرار کنید. اتوماسیون نقطه شروع است ، اما هدف شما انقلابی در بهره وری است.
"هاله داده های معنی دار"
فناوری دیجیتال به شما امکان می دهد "هاله کد" را در اطراف هر چیزی قرار دهید تا جمع آوری اطلاعات خود را ، "همزاد دیجیتال" متصل ، ایجاد کنید. این روند را در اتومبیل ، صنعت بیمه ، پوشاک ورزشی ، ماشین آلات و موارد دیگر مشاهده خواهید کرد. شرکت هایی مانند تویوتا ، بوئینگ و فیلیپس محصولات خود را با هوش تولید کد تولید می کنند. شرکت ها اتصال "همیشه روشن" را نصب می کنند و در آخر ، کد تولید شده نسبت به محصولی که حل می کند از اهمیت بیشتری برخوردار است. شرکت "می داند که همه" هرگز جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها متوقف نمی شود. به عنوان مثال ، جی ترنسپورت یک لوکوموتیو هوشمند بسته بندی شده با سنسور ایجاد کرده است تا بتواند به حمل و نقل کالا بهتر کمک کند. می توانید ابزارآلات خود را به ناوگان و زنجیره تأمین خود اضافه کنید تا بصیرت خود را از بین ببرد. می توانید داده ها را از کارمندان خود جمع کنید. کارشناسان منبع داده می توانند چنین کد خام را به ارزش تبدیل کنند. بگذارید کد از الگوی تجاری شما الهام بگیرد و داده ها را برای بهبود تجربیات مشتری در اختیار شما قرار دهد.
تقویت پتانسیل انسانی با هوش مصنوعی
اگرچه به سیستم هایی مانند جی پی اس عادت کرده اند ، بسیاری از افراد به سختی متوجه می شوند که از نظر فناوری به صورت شخصی پیشرفت می کنند. با گذشت زمان ، اکثر پزشکان ، وکلا و معلمان دارای فناوری پیشرفته را انتخاب می کنند. دستیاران هوش مصنوعی مانند کورتانا مایکروسافت عملکرد شما را در محل کار تقویت می کنند. سیستم های جراحی مانند داوینچی پزشکان را تقویت می کنند. می توانید قابلیت های شرکت خود را ارتقا دهید تا عملکرد آن را ارتقا دهید. اگرچه برنامه آلفا گو گوگل قهرمان گو را شکست داد ، اما او حرکت های جدید را از هوش مصنوعی آموخت. اتوماسیون باعث تقویت انسان می شود و بالعکس. انسان که از وظایف یکنواختی رهایی می یابد ، بزرگتر فکر می کند و بیشتر همدلی می کند ، که مشتریان بسیار از آنها قدردانی می کنند.
فراوانی پدیده
فراوانی رخ می دهد که قیمت ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد ، در نتیجه تقاضا را افزایش می دهد. کارآیی مبتنی بر فناوری که باعث کاهش قیمت آن شده ، منجر به وفور اتومبیل ، پوشاک ، مسافرت ، یخچال و ... می شود. سیستم های اطلاعاتی در زمینه های دیجیتال و جسمی به چنین کارآیی هایی دست می یابند ، که باز هم بیانگر بی امان بودن قانون مور است. اکنون ، قدرت پردازنده رایانه ای مضاعف تمام صنایع را لمس می کند. مراقب باشید تا در ابتکارات جدید رقابت کنید. یک گروه متمرکز از کارمندان جوان را راه اندازی کنید و بپرسید کدام محصول فناوری فراوان ممکن است شرکت شما را نابود کند. ذهنیت "گوشه فروشگاه" را در شناخت مشتریان خود و شخصی سازی کردن برای آنها در آغوش بگیرید. از دستگاه جدید برای کاهش قیمت ها استفاده کنید تا فراوانی و شکوفایی حاصل شود.
اثر جوانه زدن ادوین
اکتشافات تحقیق و توسعه شما با کمک هوش مصنوعی ابعاد جدیدی به دست می آورد ، اما کشف هنوز هم نیاز به مشارکت شما دارد. به عنوان یک قیاس ، ماشین چمن زنی دستی را که توسط ادوین بودینگ در سال 1827 اختراع شده است در نظر بگیرید. هنگامی که این ماشین ها جایگزین طرح عقب نشینی به عنوان راهی برای پاکسازی زمین های بازی شدند ، منجر به پاکسازی فضاهای باز تر و به 620 میلیارد دلار ورزش جهانی امروز شد. صنعت. شرکت شما "ماشین چمن زنی جدید" چه خواهد کرد؟
"درس از اپل این است که زیبا سازی چیزها برای کسانی که کاری بهتر از این ندارند ، یک تمرین باطنی نیست. بلکه بالاترین اولویت در لیست کارهای شماست. "
برای اجرای دیجیتال ، رویکرد افزایشی کایزن ("تغییر برای بهتر") اعمال کنید. اکثر تحقیق و توسعه از این علامت دست می کشند ، اما موفقیت ها می توانند بیش از جبران آن باشند. شرکت های هوشمند شرط بندی خود را می کنند؛ به عنوان مثال ، تویوتا با وجود سرمایه گذاری در وسایل نقلیه بدون راننده ، هنوز ماشین های معمولی می سازد.
در تحقیق و توسعه ، دستگاه جدید با "فرآیندها ، فرومایگی ، پایداری" و موارد دیگر کمک می کند. سریع تکرار می شود. قانون تسریع در بازده ری کورزویل میزان نمایی سود حاصل از هوش مصنوعی اهرم را توصیف می کند. برای مثال ، فناوری شرکت فرعی ممکن است یک الگوی معامله ای فراگیر و گسترده باشد.
"ما از قدرتمندترین نوآوری ها از زمان معرفی جریان متناوب برای به اشتراک گذاشتن فیلم های گربه ، گپ زدن با عمه آلیس و اجاره های سیاسی هشتگ استفاده می کنیم."
آیا همانطور که استفان هاوکینگ می ترسید ، هوش مصنوعی بشر را با دیستوپیا تهدید خواهد کرد یا آن را به آرمانشهر تبدیل می کند ، همانطور که ری کورزویل پیش بینی کرده است؟ پراگماتیست های هوش مصنوعی AHEAD را با داده به عنوان مواد اولیه خود ، سیستم های اطلاعاتی به عنوان ماشین های خود و کسب درآمد از محور داده ها به عنوان الگوی تجاری خود حرکت می دهند.